Jabłczan kreatyny

Kategoria : Suplementy · dodane przez 3 maj 2016

Jabłczan kreatyny występuje także pod nazwą TCM. Stanowi on hybrydę kreatyny i kwasu jabłkowego. Stosunek wynosi 3:1 (odpowiednio dla kreatyny i jabłczanu). W tej formie kreatyna jest stabilniejsza od monohydratu, ponieważ nie rozpada się do postaci kreatyniny podczas rozkładu w żołądku. Jabłczan kreatyny zdecydowanie lepiej rozpuszcza się także w wodzie względem tradycyjnego monohydratu. Jest to niezwykle istotne podczas budowania masy – organizm szybko wyłapuje wszystko to, co rozpuszczone. Jabłczan, jako samodzielna substancja, obecny jest w przemianach energii zachodzących w ustroju, wspomagając tym działanie kreatyny. Rozmaite opinie na temat jabłczanu kreatyny mówią, że jest on lepszą wersją kreatyny. Po jabłczan kreatyny sięgają sportowcy z różnych dziedzin.

Jabłczan keratyny polecany jest przede wszystkim osobom pracującym nad przyrostem masy mięśniowej, jednakże sprawdzi się on doskonale także dla kobiet modelujących sylwetkę na siłowni. Jabłczan kreatyny sprawdzi się właściwie wśród wszystkich sportowców. Przyczynia się on do mniej spektakularnego przyrostu beztłuszczowej masy ciała niż monohydrat, jednak kilogramy zbudowane podczas przyjmowania jabłczanu kreatyny są o wiele lepszej jakości wizualnej. Dzieje się tak ze względu na to, że jabłczan keratyny, w odróżnieniu od wielu innych form keratyny, wykazuje zdecydowanie mniejszą tendencję do zatrzymywania nadmiernych ilości wody w organizmie.

Jabłczan kreatyny dostępny jest w kilku wariantach – zarówno kapsułek, jak i proszku. Opakowania różnią się od siebie także pod względem gramatury oraz ilości tabletek. Jabłczan kreatyny można kupić także w postaci preparatów złożonych – tak zwanych stacków kreatynowych.

Dawkowanie jabłczanu kreatyny uzależnione jest od formy preparatu. Zależy ono także od rodzaju wysiłku i masy ciała użytkownika. Najczęściej jednak przyjmuje się dwa modele zażywania jabłczanu kreatyny. Pierwszy z nich dostosowany jest do suplementacji cyklicznej – cykl trwa z reguły między 4 a 12 tygodni. Wówczas przyjmuje się od 5 do 10 g jabłczanu na dobę, rozdzielonego na dawki po 2-5 g. Przy stałej suplementacji ilość preparatu przelicza się na masę ciała – jest to zwyczajowo między 0.03 a 0.05 g na każdy kilogram masy ciała.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *