Ćwiczenia na klatkę w siłowni

Kategoria : Trening · dodane przez 10 paź 2015

Trening klatki to jeden z bardziej trudnych elementów ogólnego treningu. Mięśnie klatki piersiowej trudniej wytrenować ponieważ podczas ich ćwiczenia często angażowane są mięśnie poboczne. Umiejętny trening polega na odpowiednim wyizolowaniu mięśni pobocznych, a efekty osiąga się dopiero po kilku miesiącach.

Zaczynając przygodę z treningiem klatki, warto na początek wspomnieć, że trudno nie wyćwiczyć przy ich okazji mięśni zależnych, czyli tricepsów i barków. Jeśli chcesz więc by trening na klatkę był częścią ogólnego treningu, należy go zacząć właśnie od ćwiczeń bezpośrednio na klatkę.

Na początku udaj się do profesjonalnego instruktora, który pomoże Ci ułożyć plan treningowy. Nie zapominaj również, że najlepszych efektów nie osiąga się treningiem intensywnym, a regularnym – na początku wystarczy, abyś trenował trzy razy w tygodniu z niewielką(12-14) ilością powtórzeń co najwyżej dwóch, trzech ćwiczeń podstawowych.
Do popularnych ćwiczeń na klatkę w siłowni należą przede wszystkim wyciskania i rozpiętki. Można ćwiczyć na ławce płaskiej (lub maszynie Smitha) lub skośnej do góry. Popularne rozpiętki ze sztangielką kierowaną poniżej linii sutków bardziej angażują dolną część klatki, a powyżej – górną.

Dość prostym i podstawowym, a jednocześnie niezmiernie lubianym przez miłośników kulturystyki ćwiczeniem, są „dipy”, czyli pompki na poręczach. Można je wykonywać także w domowym zaciszu, ale łatwiej wtedy o kontuzję. Do ćwiczenia potrzeba dużo siły, ale daje szybkie i dobre rezultaty. Łatwo przy nich o kontuzję dlatego rozpoczynajmy te ćwiczenia na klatkę powolni i rozważnie. Jednym z najczęściej popełnianych przy dipach błędów jest pozycja głowy – mocne pochylenie jej w dół (brodą do klatki piersiowej) zapobiegnie cierpnięciu ramion.

Podczas treningu klatki wyzbywaj się monotonii. Wykonywane często te same ćwiczenia powodują, że mięśnie adaptują się do pracy i nie sa już tak wrażliwe na trening. Unikaj również przeprostów w stawach łokciowych i zbytniego wysuwania łokci do przodu. Systematycznie wykonywane ćwiczenia na klatkę to gwarancja dobrego efektu i samopoczucia.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *