Aerobiczna 6 Weidera – czy faktycznie skuteczna?

Kategoria : Trening · dodane przez 27 lis 2015

W ostatnich latach możemy zaobserwować znaczny wzrost zainteresowania sportem i zdrowym trybem życia – coraz więcej ludzi zaczyna wkładać naprawdę dużo wysiłku w pracę nad własną sylwetką. Jest to oczywiście jak najbardziej pozytywna rzecz, choć warto zauważyć, że całe mnóstwo ludzi zabiera się za tego typu kwestie w zupełnie nieprawidłowy sposób. Powoduje to rzecz jasna brak jakichkolwiek wyraźnych efektów takich starań, a w rezultacie – szybką rezygnację z jakiejkolwiek pracy. Doskonałym przykładem są tutaj ćwiczenia na płaski brzuch, którym wielu ludzi poświęca naprawdę sporo uwagi. Mimo wszystko jednak okazuje się, że wypracowanie u siebie wymarzonego „sześciopaka” nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Ponadto w sieci znajdziemy wiele różnych metod i zestawów ćwiczeń, które mają pozwolić nam na osiągnięcie wymarzonych efektów w bardzo krótkim czasie.
Doskonałym i prawdopodobnie najlepiej obecnie znanym przykładem może być tutaj aerobiczna szóstka Weidera. Jest to zestaw sześciu ćwiczeń i jednocześnie plan treningowy rozpisany na 6 tygodni – rzecz jasna w taki sposób, aby intensywność ćwiczeń rosła tu stopniowo. Wielu ludzi zaczyna takie ćwiczenia wierząc w to, że nie będą one szczególnie trudne a ponadto zaraz po ich zakończeniu będziemy mogli od razu cieszyć się idealnym „sześciopakiem”. W większości przypadków spotyka nas tu jednak spore rozczarowanie. Przede wszystkim okazuje się, że ćwiczenia te są bardzo wymagające, przez co właściwie mało kto jest w stanie sumiennie ukończyć wszystkie 42 dni planu. Ponadto już po skończeniu całego treningu w większości przypadków nie posiadamy od razu idealnie wyrzeźbionego brzucha.
Czy w takim razie a6w jest zwykłym oszustwem, którym nawet nie warto zawracać sobie głowy? Przeciwnie – ćwiczenia te są bardzo skuteczne, jeśli tylko wiemy, do czego one służą. Głównym ich celem jest przede wszystkim wzmocnienie i wyrzeźbienie mięśni brzucha, choć i tak najlepiej będzie to potraktować jako wstęp do dalszego treningu – 6 tygodni to mimo wszystko za mało, aby uzyskać tu trwałe efekty. Ponadto zawsze musimy połączyć to z odpowiednią dietą oraz ćwiczeniami aerobowymi, bowiem jedynie dzięki temu będziemy w stanie skutecznie zminimalizować tkankę tłuszczową i odsłonić wypracowane przez nas mięśnie.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *